понедельник, 29 сентября 2008 г.

Дисконтні картки: що необхідно знати відвідувачам ресторанів? 29.09.2004

Дисконтні картки: що необхідно знати відвідувачам ресторанів? 29.09.2004

- Які дисконтні картки існують на сьогоднішній день в Києві і наскільки великі знижки можна отримати по ним в ресторанах?

На сьогодні отримати знижку в ресторанах Києва у розмірі 10% стало досить просто, я б навіть сказала, що така знижка стала галузевим стандартом в нашому місті. Я згадую часи, коли дисконтні програми ресторанів тільки зачинали з'являтися в Києві - тоді отримати знижку було набагато складніше. Але ринок диктує свої правила, і сьогодні ми маємо велику різноманітність програм - це і дисконтні картки мереж ресторанів (Карта козиря, Світова карта, Carte Blanche, мережа Еріка), і спільні дисконтні системи, як українські (Афіша, Elite club, Prestige Card, Pravex, Ділова столиця, Eden), так і міжнародні, які поки менш поширені (ETN), і, нарешті, дисконтні картки самих ресторанів.
Окрім звичайних, існують і так звані "золоті" картки, по яких надаються знижки у розмірі 20%. Такі картки, як правило, видаються індивідуально важливим для ресторану клієнтам, тобто не використовуються в масовому порядку. Для отримання такий і більшої знижки клієнт повинен відвідувати заклад не менш 2-3-х разів на тиждень або зробити велике замовлення (банкет, фуршет), і тоді директор (або власник) закладу ухвалює рішення про видачу картки самостійно або на прохання клієнта. Існують також і "платинові" картки, із знижкою 25-30%, але їх кількість дуже трохи.

- Наскільки необхідна ресторанам участь в дисконтних програмах?

Проведені нами дослідження показали, що не дивлячись на рівень доходів відвідувачів, наявність знижок в ресторані є одним з основних критеріїв вибору закладу. Це розуміють і менеджери ресторанів, тому багато популярних закладів сьогодні підтримують відразу 2-3 дисконтних програми. Проте у такому разі керівництво ресторану повинне тверезо оцінювати і прораховувати свою цінову політику - адже наявність обширного віяла значних знижок може обернутися недоотриманням прибули. В той же час слід враховувати і психологічний аспект надання знижок - відвідувач, що має дисконтну картку, підсвідомо більш розташований до обширних замовлень.

- Як Ви вважаєте, коли має сенс ресторану випускати власні картки?

Якщо ресторан недавно відкрився і не має ще своєї сталої клієнтури, дисконтні програми можуть стати одним з дієвих інструментів залучення нових відвідувачів. В цьому випадку активна роздача власних карток із знижкою не менше 10% накладом не менше тисячі екземплярів має сенс. З часом, коли постійна аудиторія закладу вже сформується (а це відбувається в середньому через рік), поважно не упустити час і роздати наклад карток з більшою знижкою постійним клієнтам. В цьому випадку ресторан має шанс утримати їх протягом довгого часу. Якщо ж ресторан давно і успішно функціонує, до питання видачі карток потрібно личити більш зважено - наявність великої кількості карток може обернутися недоотриманням прибули. До того ж, якщо ресторан "трепетно" відноситься до своєї дисконтної програми, то у клієнта виникає відчуття вибраної і власної значущості. Більш того, якщо клієнтові ресторану значна знижка дістається дуже легко, то у нього можуть виникнути в більшості випадків небезпідставні підозріння, що в цьому ресторані ціни завищені.

- Чи можна сказати, що наявність декількох дисконтних програм в ресторані - це ознака його престижності?

Я б так не сказала - є достатньо престижні ресторани, які не приймають взагалі ніяких карток. Взагалі участь ресторану в дисконтних програмах залежить від правильної оцінки стану справ менеджментом. Беручи участь в дисконтних програмах, ресторан переслідує 2 мета: залучення нових клієнтів і утримання старих. Нерідко ресторани домовляються з банками про те, щоб надавати знижки за платіжними картками - наприклад, за кредитними картками Приватбанку, Аваля, Надра нерідко можна отримати знижку 5 - 10%. Для банків це теж буває вигідно, особливо в період розкручування власних брендів платіжних карток.

- На що, як правило, розповсюджуються знижки в ресторанах?

В більшості випадків - на основне меню, інколи тільки на блюда кухні або бару. Майже ніколи знижки не розповсюджуються на спеціальні позиції: бізнес-ланчі, сніданки, блюдо дня, оскільки націнка на них істотно нижча, ніж на останнє меню. Спеціальна ціна на блюдо або групу блюд вводиться з метою залучення гостей, а не підвищення виторгу, тому навіть мінімальні втрати по дисконту в цьому випадку для ресторану істотні.

- У яких ще цілях ресторани зацікавлені при випуску карток?

Для того, щоб отримати картку, навіть з мінімальною знижкою, клієнт повинен залишити в ресторані свої анкетні дані. По суті, ресторани обмінюють свої картки на дані клієнтів і дістають можливість достукатися до своїх відвідувачів для розсилки новин і запрошень. Це вигідно ресторану і, як правило, приємно клієнтові, який відчуває власну значущість, якщо, звичайно, ресторан не зловживає його увагою. База даних клієнтів для ресторану - дуже цінне надбання, ради якого можна піти на певні втрати у вигляді знижки.

Комментариев нет: