среда, 27 августа 2008 г.

как встать

Як навчитися вставати по будильнику
« 14 Серпня 2008, 02:25:45 »


Коли вранці дзвенить будильник, чи важко вам вставати? Може бути ви відключаєте його і продовжуєте спати?

Колись це було частиною мого щоденного ритуалу пробудження. Коли будильник починав видавати свій страшний звук, я відразу ж його вимикав. Потім починав повільно міркувати, варто мені вставати чи ні:

Під ковдрою тепло і добре. Якщо я встану, буде холодно. Це неприємно.

Ні, мені правда потрібно встати прямо зараз! Давайте, ноги, рухайтеся!

Я повинен піти зробити зарядку. Проте мені не дуже хочеться працювати прямо зараз. Я навіть не поснідав. Може варто піти перекусити спочатку?

Напевно, я встаю дуже рано. Я ще сонний. Може вставання по будильнику неприродно? Може я відчуватиму себе краще, якщо посплю більше?

Мені ж не обов'язково вставати прямо сю хвилину. Я можу відпочити ще хвилин п'ять або ледве подовше. Якщо я не встану прямо зараз, адже нічого не станеться.

Дружина ненавидить, коли я пристаю до неї в 6 ранку, але що з того? Вона мені це пробачить. Знаю. Я почну масажувати її спину і плечі. Вона не зможе чинити опір проти хорошого масажу, особливо так рано вранці. Потім я перемкнуся на голову. А потім ми займатимемося сексом. Класний спосіб почати день, чи не так?

Двома годинами пізніше...

Я: Скільки часу? Я вже забув, що дзвенів будильник.

Дружина: Навіщо ставити так рано якщо все одно не збираєшся вставати коли він дзвенить?

Я: По цьому будильнику я збирався не вставати :)

Гаразд, насправді по цьому будильнику я збирався саме встати, але мій затьмарений мозок умовив мене повернутися до сну.

Швиденько перейдемо до теперішнього часу...

Зазвичай мій будильник дзвенить між 4:00 і 5:00 ранку... але не пізніше 5:00, навіть у вихідні і свята. Я вимикаю дзвінок через декілька секунд. Глибоким вдихом наповнюю свої легені і потягуюся пару секунд. Мої ноги стосуються підлоги і я починаю одягатися. Я сходжу вниз, беру фрукти і ховаюся в кабінеті, аби попрацювати з деякими листами, а потім до 5:15 вправи.

Але цього разу в голові немає голосу, вирішального, що мені робити. Немає навіть позитивного голосу — немає взагалі. Все відбувається на автопілоті, до тих пір, поки свідомість не прокинеться повністю. Не можу сказати, що потрібна особлива дисципліна, аби робити це кожен ранок. Це стало умовним рефлексом. Коли дзвенить будильник, я реагую так само, як собаки Павлова. Набагато важче зараз мені буде не встати.

І як же перейти від першого сценарію до другого?

Спершу треба зрозуміти, що більшість людей намагаються це зробити неправильно.

Не сподівайтеся, що сила волі допоможе вам вставати рано кожен ранок. Це може спрацювати один раз, але поглянете — ви не завжди чітко роздумуєте, коли дзвенить будильник. Рішення, що приймаються в затьмареному стані, не завжди будуть такими ж, неначебто ви не спали. Тут не можна довірятися собі...

Якщо ви думаєте інакше, ви попадете в пастку. Ви вирішуєте вставати в один час, але потім, коли дзвенить будильник, ви відміняєте своє рішення. У десять вечори ви вирішуєте, що було б непогано прокинутися в 5 ранку. Але в 5 ранку ви вирішуєте, що ще краще прокинутися в 8 ранку. Але признайтеся — вечірнє рішення є те єдине, яке ви хотіли виконати...

Зараз деякі вирішать, що їм не вистачає дисциплінованості. Це частково правда, але не в тому сенсі, як ви зрозуміли. Якщо ви вирішили встати в 5 ранку, вам не потрібно більше дисциплінованості в 5 ранку. Вам не потрібно уміти краще умовляти себе встати. І не треба мати два або три будильники, розставлених по всій кімнаті — це просто безглуздо. І звичайно, не потрібний жоден наворочений будильник.

Насправді дисципліна потрібна для того, щоб визнати, що не можна довіряти свідомості прийняття рішення у момент пробудження.

Потрібно делегувати цю проблему. Весь процес повинен контролюватися підсвідомістю, а не свідомістю.

Як цього добитися? Також, як ви звикали до будь-якої події, що повторюється . Тренуйтеся, поки це не увійде до звички. Врешті-решт підсвідомість візьме верх і весь сценарій відбуватиметься на автопілоті.

Звучить безглуздо, але це працює. Тренуйтеся вставати з будильником. Але — не вранці. Робіть це протягом дня, коли ви не спите.

Ідиті в спальню і створіть умови, в яких ви б бажали пробуджуватися. Вимкнете світло, зашторте вікна або тренуйтеся увечері після заходу сонця, коли вже темно. Якщо спите в піжамі — переодягніться в піжаму. Якщо перед сном чистите зуби — те почистите зуби. Якщо перед сном знімаєте контактні лінзи — зробіть і це.

Заведіть будильник на декілька хвилин вперед. Ляжіть в ліжко неначе спите і закрийте очі. Прийміть зручну позицію. Уявіть, що зараз ранній ранок, якраз за декілька хвилин до того часу, коли ви хочете прокинутися. Прикинетеся, що ви спите насправді. Придумайте собі який-небудь сон, або хоч би постарайтеся відключитися наскільки це можливо.

І коли задзвенить будильник, вимкнете його щонайшвидше. Потім зробіть глибокий вдих і потягніться пару секунд. Сядьте, опустите ноги на підлогу і встаньте. Посміхніться широкою посмішкою. І починайте робити те, що робите кожен ранок. Особисто я спочатку одягаюся.

Потім здригніться і відновите свій стан до вставання. Поверніться в ліжко. Заново встановите будильник і повторите. Робіть це знову і знову доки не зможете повторити весь процес на автопілоті без думок про нього. Якщо внутрішній голос ще підказує вам, що робити далі, продовжуйте тренуватися.

Думайте про це як про вправи в спортзалі. Можете робити один або два підходи в день, може бути по 3-10 разів.

Звичайно, на це потрібний час, але це час ніщо в порівнянні з тим, яке ви збережете в перспективі. Декілька годин навчань сьогодні збережуть вам сотні годинників протягом року.

З достатньою практикою — я не знаю точно, скільки знадобиться часу особисто вам — у вас з'явиться інша фізична реакція на звук будильника. Із звуком будильника ви автоматично вставатимете, навіть не думаючи про це. Чим довше практикуватимете це, тим сильніше буде звичка. Врешті-решт вам стане неприємно не вставати, коли дзвенить будильник. Відчуття на зразок одягання штанів задом наперед.

Можете тренуватися в думках. Це швидше, але я думаю, що краще проходить весь процес фізично. Ви можете упустити якісь деталі, якщо робите це в думках, і в цьому випадку підсвідомість не зможе відчути реальний процес. Отже якщо хочете тренуватися в думках, то хоч би зробіть це по-справжньому перші кілька разів.

Чим більше тренуватиметеся, тим глибше ця звичка увійде до вашої підсвідомості. Дзвенить будильник — негайно вставати.

Коли це увійде до звички, більше не доведеться тренуватися вдень. Досить пройти через це один раз. Навіть якщо ви вирішите змінити свій спосіб життя (наприклад, під час відпустки в іншому часовому поясі), вам буде дуже легко до нього повернутися.

Встановивши одного дня свій бажаний ритуал пробудження, я рекомендую слідувати йому щодня — 7 днів в тиждень, 365 днів в році. А перші 30 днів ставте свій будильник в один і той же час щодня. Як тільки це увійде до звички, ви зможете змінювати час пробудження або інколи не використовувати будильник.

Ви полюбите це. Це одна з моїх найпродуктивніших звичок. Вона зберігає мені сотні годинників в рік. Ця ж звичка виявилося дуже коштовним в ході мого експерименту по багатофазовому сну.

Подумайте про це — якщо ви пересипаєте всього 30 хвилин в день, це більше 180 годин в рік. А якщо пересипаєте 60 хвилин в день, це цілих 365 годин в рік, що еквівалентно дев'яти 40-годинним робочим тижням. Це дуже багато часу! Не знаю як ви, але я можу придумати цікавіші речі, ніж спати довше, ніж потрібно.

Я хочу, аби ви спробували цей спосіб. Знаю, ці тренування здаються безглуздими, але що якщо це спрацює? Що, якщо ви будете точно упевнені, що поставивши будильник на певний час, ви прокинетеся не дивлячись ні на що? Немає причин, по яких ви б не змогли добитися цього в найближчі декілька днів.

Комментариев нет: